ABC Prezesa – rejestracja spółki z o.o. to nie wszystko

Błażej Sarzalski        08 kwietnia 2015        8 komentarzy

Jakiś czas temu na moim blogu dotyczącemu rejestracji spółek w Delaware pisałem o tym co firmy rejestrujące spółki w Delaware „dorzucają” do pakietu rejestracyjnego. Oprócz dokumentów formalnoprawnych koniecznych do wykazania istnienia spółki, osób umocowanych oraz poświadczających legalność założenia spółki wedle prawa międzynarodowego, firmy tego typu dorzucają także tzw. corporate kit, czyli zestaw dokumentów, wzorów służących prowadzeniu spółki, a także pieczęć firmową.

Pisałem, że to fajny bajer, ale…

Nie tylko bajer.

Gdyby rozejrzeć się po polskim rynku usług prawniczych, czy korporacyjnych to podobnego rozwiązania nie widziałem. Dlaczego nikt nie daje „czegoś więcej”? Dostrzegam, że samo założenie spółki to za mało. Warto mieć miejsce, gdzie można zdobyć rzetelną wiedzę na temat jej funkcjonowania – siłą rzeczy, tenże blog dotyczy kwestii związanych z jej rejestracją, a nie tym jak ona działa. Nie zamieszczam tutaj porad dotyczących zaskarżania uchwał, treści uchwał organów spółki, czy też innych tematów związanych z jej funkcjonowaniem.

Takie wsparcie na pewno byłoby przydatne dla wielu osób.

Dlatego właśnie, na razie dla wszystkich osób, które będą korzystały z moich usług w zakresie rejestracji spółek, oferował będę jako pewien gratis dostęp do platformy wiedzy ABC Prezesa. Jeżeli jesteś spostrzegawcza/y to może widzisz w prawym górnym rogu bloga zakładkę ABC Prezesa.

Będzie to platforma zamknięta, w której zawarte będą cztery działy. Dział ABC spółki z o.o. czyli słowniczek pojęć z języka prawnego i prawniczego, które przełożę na język polski, dział praktyczne porady i wyjaśnienia będzie poruszał różne kwestie związane z funkcjonowaniem spółki, odbywaniem zgromadzeń wspólników, obrotem udziałami, głosowaniami, będzie on podpięty do trzeciego działu, w którym będą dostępne wzory pism i dokumentów, na których ja sam pracuję (w ten sposób moi klienci w pewnym zakresie uzyskają dostęp do know-how kancelarii). Ostatni dział będzie zawierał formularze służące zmianom w rejestrze.

Co istotne, każdy z artykułów w praktycznych poradach i wyjaśnieniach będzie mógł być komentowany przez użytkowników oraz mnie i moich współpracowników, co pozwoli nie tylko na dawanie odpowiedzi na pytania klientów, ale także na konstruktywną rozmowę między klientami, taką jaka często pojawia się pod moimi wpisami.

Czy to będzie płatne dla osób spoza kręgu moich klientów? Tak.

Kiedy to będzie wdrożone? Nie mam jakiegoś terminu końcowego, ta baza w założeniu ma być ciągle rozwijana, gdy będzie ona nasycona treścią w sposób wystarczający z mojego punktu widzenia to zacznę ją oferować także osobom spoza grona moich klientów.

{ 8 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Wojciech Rudzki - blog o umowie najmu Kwiecień 8, 2015 o 16:38

Bardzo ciekawy pomysł. Planujesz to wdrożyć na zasadzie wiki?

Nie jest tajemnicą, że większe (albo myślące od początku o rozwoju) kancelarie mają wdrożone takie bazy na wewnętrzny użytek dla zachowania przepływu informacji. Swego czasu planowałem wdrożenie takiego rozwiązania dla kilkuosobowego działu prawnego, ale przy tak małej liczbie osób było to nieefektywne od strony czasowej (zakładam, że ma sens już przy kilkunastoosobowej kancelarii).

Natomiast organizacja platformy dla małej kancelarii połączona z upublicznieniem przynajmniej części bazy na zewnątrz wydaje się już być sensownym pomysłem.

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Kwiecień 9, 2015 o 08:17

Fakt, żadna tajemnica. Pracując (Jezu, kiedy to było) w Ślązak, Zapiór i Wspólnicy to była taka baza w formie intranetu. Natomiast tutaj będą zasoby dot. konkretnej dziedziny, w chmurze i dostępne dla klientów i pracowników kancelarii. Pomysł uważam tym sensowniejszy, że pozwala na utrzymanie relacji z klientem, którego się już raz pozyskało.

Dzięki za komentarz!

Odpowiedz

Waldek Kwiecień 10, 2015 o 08:48

Jest to też pewien trend, aby niektóre usługi o ile jest to możliwe przenosić do sieci. Podejrzewam, że innych specjalistów działających w tej dziedzinie też to czeka. Kto się nie podporządkuje może mieć problemy z utrzymaniem się na rynku. Życzę, aby platforma rozwijała się prężnie i dostarczała praktycznej wiedzy klientom.

Odpowiedz

Maciej Kwiecień 21, 2015 o 07:42

Szanowny Panie Błażeju,
mam pytanie odnośnie tego jak wygląda kwestia „pracy” prezesa w spółce z o.o.

Załóżmy, że zakładam spółkę z o.o., która zajmowałaby się tworzeniem stron internetowych. Jako prezes posiadam w niej 50 % udziałów, drugie 50 % udziałów posiada wiceprezes. Spółka nikogo nie zatrudnia. Czy ja, jako prezes mogę wykonywać owe strony internetowe bez żadnych umów pomiędzy mną a spółką? To samo pytanie dotyczy wiceprezesa.

Po zapoznaniu się z Pańskim blogiem bardzo zainteresowała mnie ta tematyka i po wstępnych obliczeniach wszystko wygląda bardzo dobrze, jednak kwestia, o której wspomniałem jest dla mnie bardzo niejasna. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

Z wyrazami szacunku, Maciej Wojciechowski

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Kwiecień 22, 2015 o 08:46

Aby wszystko było w pełni legalne powinien istnieć jakiś stosunek prawny między Panem a spółką.

Odpowiedz

Adrian Marzec 6, 2017 o 14:35

Jak można wykupić dostęp do ABC Prezesa?

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Marzec 7, 2017 o 10:10

Na razie jeszcze nie ma takiej możliwości, prace są zawieszone 🙂 Niestety nie jestem w stanie sam wszystkiego ogarnąć, więc niestety wdrożenie na pewno odbędzie się, ale nie potrafię podać daty.

Odpowiedz

Łukasz Kwiecień 5, 2017 o 13:25

Może warto komuś zlecić? Myślę, że miałby Pan wielu klientów 🙂

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: