Zakazany owoc, czyli lista PKD, których nie może wykonywać spółka z o.o.

Błażej Sarzalski        13 marca 2014        Komentarze (68)

Temat wraca wielokrotnie w Waszych komentarzach, dlatego postanowiłem trochę Wam ułatwić zadanie, sporządzając krótką listę działalności, które nie mogą być wykonywane przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Wpisanie tych działalności do rejestru sądowego jest niemożliwe, a sąd w procedurze tradycyjnej wezwie do zmiany umowy spółki, natomiast w procedurze S24 oddali wniosek o rejestrację.

Lista ta może nie być wyczerpująca, ale zawiera najczęstsze błędy jakie popełniacie.

64.11.Z – Działalność banku centralnego

65.11.Z – Ubezpieczenia na życie

65.12.Z – Pozostałe ubezpieczenia osobowe oraz ubezpieczenia majątkowe

65.20.Z – Reasekuracja

65.30.Z – Fundusze emerytalne

66. 11.Z – Zarządzanie rynkami finansowymi

99.00.Z – Organizacje i zespoły eksterytorialne

Co do całych liter O (administracja publiczna i obrona narodowa) i T (działalność gospodarstw domowych) można mieć wątpliwości, ale nie stałbym na stanowisku, które wyłączałoby możliwość takich wpisów w PKD, inna sprawa, że nikt tego nie stosuje w praktyce.

Nie zamieszczajcie więc powyższych wpisów w umowach spółek – ułatwi Wam to rejestrację.

{ 68 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Iza Marzec 13, 2014 o 15:30

Dziękuje bardzo 😉

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Marzec 14, 2014 o 11:04

@Iza: Ależ proszę :)

Odpowiedz

dr Dariusz Bucior Marzec 14, 2014 o 13:28

Niedawno spotkałem się z dziwnym przypadkiem, że sąd warszawski odmówił wpisania dla spółki z o.o. PKD 66.30.Z – działalność związana z zarządzaniem funduszami.

Odpowiedz

Joachim Marzec 14, 2014 o 16:46

@dr Dariusz Bucior
„Podklasa PKD 66.30.Z obejmuje działalność związaną z zarządzaniem portfelem papierów wartościowych i funduszami, wykonywaną na zlecenie osób indywidualnych, przedsiębiorstw i innych jednostek:
zarządzanie funduszami lokacyjnymi,
zarządzanie pozostałymi funduszami inwestycyjnymi,
zarządzanie funduszami emerytalnymi.”

Czy to nie podpada pod zarządzanie funduszami inwestycyjnymi i emerytalnymi?

Odpowiedz

dr Dariusz Bucior Marzec 14, 2014 o 16:54

@Joachim
Podpada. Pytanie jednak, czy spółka z o.o. zarządzająca portfelem inwestycyjnym funduszu inwestycyjnego, nie mogłaby sobie takiego PKD wpisać?

Odpowiedz

Joachim Marzec 16, 2014 o 14:25

@dr Dariusz Bucior
Fakt. Mogłaby.

Odpowiedz

Monika Marzec 16, 2014 o 18:53

Ja spotkałam się, z tym, że przy wpisie przedmiotu działalności 69.20 Z Działalność rachunkowo-księgowa;doradztwo podatkowe sąd zażądał wykazania, że w skład wspólników wchodzi doradca podatkowy.

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Marzec 17, 2014 o 09:07

@Monika: Zdarzają się takie rzeczy, natomiast z przepisów wynika, że spółka może zatrudniać doradcę aby świadczyć takie usługi tak więc należało prosić o reasumpcję.

Podobne sytuacje zdarzały się na tle działalności prawniczej.

Nawiasem mówiąc trochę co do tego co pisał Pan doktor Bucior, czy 66.11.Z aby na pewno jest zakazana dla spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. Na przykład co by było jakby ktoś chciał sobie założyć giełdę weksli? :)

Odpowiedz

dr Dariusz Bucior Marzec 17, 2014 o 10:16

Panie Błażeju, chodziło mi o możliwość zarządzania przez sp. z o.o. portfelem inwestycyjnym funduszu inwestycyjnego wynikającą wprost z ustawy, tj. art. 46 ust. 3 ustawy o funduszach inwestycyjnych.

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Marzec 17, 2014 o 10:21

Panie Dariuszu, mnie chodziło o to, że sądy powołując się na pkt 66.11.Z. piszą o tym, że jest to przedmiot działalności odnoszony wyłącznie do giełd towarowych, a wg mnie niekoniecznie tak musi być. Chodziło mi więc o analogię do Pana stanowiska wskazującego na to, że klasa PKD która wskazuje, że większość działalności w ramach tej klasy może wykonywać spółka akcyjna, nie oznacza że wyklucza to zastosowanie tej klasy dla tej części działalności, która dla s.a. zarejestrowana nie jest.

Odpowiedz

dr Dariusz Bucior Marzec 17, 2014 o 10:46

A, ok, rozumiem – kawy rano nie wypiłem… :)

Odpowiedz

Antonina Marzec 18, 2014 o 14:38

W zeszłym roku sąd rejestrowy nakazał zmianę umowy spółki z o.o. dla PKD 64.99.Z oraz 66.19.Z, gdyż stwierdził, że ich również spółka z o.o. prowadzić nie może.

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Marzec 19, 2014 o 09:25

@Antonina: PKD 64.99.Z – to jest tak oczywiste, że ta działalność może być prowadzona, że trzeba było prosić o reasumpcję – w to wchodzi m.in. faktoring, a temat faktoringu na pewno dla sp. z o.o. nie jest zakazany. Jeżeli chodzi o 66.19.Z

PKD 66.19.Z – to też jest mega oczywiste, że spółki z o.o. mogą to robić – doradztwo inwestycyjne, czy pośrednictwo kredytowe na pewno mogą być wykonywane przez spółkę z o.o.

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Marzec 21, 2014 o 22:00

Do listy nadużyć referendarskich dodam też działalność prawniczą- zdarzały się przypadki wezwania do zmiany umowy spółki poprzez wykreślenie takowej, ale to chyba już przeszłość?

Odpowiedz

Biuro Rachunkowe Rybnik Kwiecień 23, 2014 o 06:55

@Monika @Błażej Sarzalski A propos PKD „69.20 Z Działalność rachunkowo-księgowa;doradztwo podatkowe” nam się zdarzyło, że Sąd wpisał do KRS tylko „69.20 Z Działalność rachunkowo-księgowa” a w uzasadnieniu napisano, że ze złożonych dokumentów nie wynika, aby któryś ze wspólników miał uprawnienia doradcy podatkowego. Dziwnie wygląda połowa PKD w odpisie w KRS, ale tak jest w istocie :)

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Kwiecień 23, 2014 o 11:11

@Biuro: Świetne :)

Odpowiedz

Przemysław Kwiecień 25, 2014 o 11:22

Ja natomiast spotkałem się z „zaleceniem” referendarza, by usunąć z działalności spółki PKD 64.30 Z, z uwagi na to, że prowadzenie takowej działalności przez sp. z o.o. byłoby sprzeczne z prawem..

Rodzi się pytanie – dlaczego?
Przecież jest tyle spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, które ten kod PKD mają w działalności i jakoś bez problemu funkcjonują…

Odpowiedz

Jacek Maj 18, 2014 o 11:39

Zapytam Autora i szanowną publiczność: dla obecnie zgłaszanych (w trybie S24 oraz zwykłym) PKD musi być 4 cyfry+litera czy może być 2 cyfry (plus litera)?

Widziałem wyciągi KRS z dwoma cyframi PKD, czy to zaszłość, która dziś jest niemożliwa, czy nadal tak się da?

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Maj 19, 2014 o 10:20

Można korzystać z jak najszerszego określenia PKD, czyli tylko cyfry (dwie).

Odpowiedz

Jacek Maj 26, 2014 o 21:34

Dla potrzeb KRS rzeczywiście wystarczają dwucyfrowe PKD (skorzystałem i jest ok, mam elegancki wydruk), ale w samym GUS muszą być 4cyfrowe. Na szczęście pracownik był elastyczny i mam wpis REGON oparty na jednej 4 cyfrowej branży, plus śliczny uśmiech i obietnica aktualizacji. NIP-2 wymaga jednej wiodącej branży 4 cyfrowej.

Odpowiedz

prawniczegadanie Czerwiec 4, 2014 o 10:33

„skorygowanie umowy spółki w zakresie (…) poprzez wykreślenie przedmiotu działalności oznaczonego kodem PKD 69.20.Z w zakresie dotyczącym doradztwa podatkowego”
Gliwice znów chcą zarejestrować tylko połowę PKD ;] Czy są inne tak pomysłowe Sądy Rejestrowe?

Odpowiedz

ELA Czerwiec 12, 2014 o 10:23

odnośnie PKD 86 – OPIEKA ZDROWOTNA, czy takie pkd mogę wpisać przy rejestracji spółki z o.o. ?

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Czerwiec 12, 2014 o 10:24

@ELA: Tak, nie ma przeciwwskazań.

Odpowiedz

ELA Czerwiec 12, 2014 o 10:27

Bardzo dziękuje za informacje :)

Odpowiedz

WOJTEK Czerwiec 12, 2014 o 10:45

A czy PKD nie można wybrać poprostu klasami bez podklas??np PKD 13??

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Czerwiec 12, 2014 o 11:04

Tak.

Odpowiedz

Jacek Czerwiec 12, 2014 o 21:09

@WOJTEK Dokładnie niedawno sprawdziłem na sobie: można dwucyfrowe podklasy w KRS, ale nie można w GUS (REGON)

Odpowiedz

Tomasz Lipiec 15, 2014 o 17:13

Panie Błażeju, czy w związku z powyższą dyskusją dobrze rozumiem że na etapie wyboru przedmiotu działalności w trybie s24 mogę wpisać tylko dwie cyfry? np. 66, mimo że w tej klasie jest podklasa „66.11 z” której nie mogę mieć w PKD? Czy poprzez takie wypełnienie KRS nie uzna że ponieważ mam tylko 66 to działalność spółki obejmuje wszystkie podklasy a więc też 66.11 zakazaną dla sp. z o.o. ? Bo powiem szczerze że u mnie w systemie s24 podczas wypełniania formularza nawet nie mam opcji wybrania Grupy i Klasy (swoją drogą w takim razie po co w ogóle są takie pola jeśli nie można ich rozwinać?)

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Lipiec 16, 2014 o 08:39

Można wybrać całe grupy, natomiast jeżeli wybierze Pan 66 to niestety obejmuje ona także działalność zakazaną dla spółki z o.o. W systemie S24 istnieje możliwość wyboru także klasy i podklasy, proszę użyć może innej przeglądarki.

Odpowiedz

Tomasz Lipiec 16, 2014 o 15:29

Dziękuję za odpowiedź. System szwankował. W końcu udało się wybrać podklasy nawet w tej samej przeglądarce.

Odpowiedz

Remik Sierpień 1, 2014 o 12:54

Panie Błażeju, biorąc pod uwagę powyższa dyskusję czy dobrze rozumiem że przy rejestracji Sp. z o.o. w systemie S24 wybierając PKD 69 nie narażam się na utratę 500 zł tytułem odrzucenia wniosku w związku z PKD nieprzeznaczonymi dla Sp. z o.o. a jedynie na wezwanie Sądu w zakresie potwierdzenia kompetencji? dodam że głównym przedmiotem działalnosci spółki mają być usługi rachunkowe, ale rownież doradztwo podatkowo-prawne. czy w związku z deregulacją zawodu doradcy podatkowego można po 9 sierpnia 2014 rownież tą dzialalność prowadzić bez posiadania tytułu doradcy podatkowego? czy dotyczy to rowniez usług prawniczych (69.10)?

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Sierpień 4, 2014 o 08:49

@Remik: Sąd nie powinien oddalać wniosku z tego powodu. Usługi prawne czy doradztwo podatkowe mogą być świadczone przez każdego, nie trzeba mieć tytułu zawodowego.

Odpowiedz

Tomasz Sierpień 7, 2014 o 19:41

Pani Błażeju, chciałem się zapytać o następujące stwierdzenie sądu

„Ponadto na marginesie należy zauważyć, że akt założycielski spółki wymaga dokonania zmiany w par. 3 poprzez wykreślenie działalności określonej kodem 64, gdyż zawiera ona działalność bankową”

Miałem w umowie wpisane ogólnie: FINANSOWA DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA, Z WYŁĄCZENIEM UBEZPIECZEŃ I FUNDUSZÓW EMERYTALNYCH

moja spółka nie zajmuje się tym, ale ktoś doradził, żeby to wpisać.

Czy mogę coś z tym zrobić w procedurze sądowej? czy skarga na referendarza coś pomoże
Jeśli nie to czy jedynym sposobem jest zmiana umowy spółki i czy musi się ona odbywać notarialnie.
Jeśli tak to ile to kosztuje, oraz czy notariusz przed którym podpisałem akt notarialny nie jest jakkolwiek za to odpowiedzialny.
W trakcie spotkania z nim wykreślił jeden z PKD mówiąc, że jest niedopuszczalny, tego 64 nie wykreślił

Będę bardzo zobowiązany za odpowiedź

Pozdrawiam

TS

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Sierpień 8, 2014 o 08:35

@Tomasz: Trzeba zmienić umowę spółki, koszt zależny jest od dogadania się z notariuszem, notariusz jest odpowiedzialny za zgodność z prawem umowy spółki, dlatego raczej ma Pan mocną pozycję negocjacyjną.

Odpowiedz

Joanna Sierpień 27, 2014 o 13:09

Czy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością może zatem prowadzić inną działalność mieszczącą się w 66 PKD, poza 66. 11.Z – Zarządzanie rynkami finansowymi?

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Sierpień 27, 2014 o 13:16

@Joanna: Tak, ale nie w pełnym zakresie (np. giełdy nie poprowadzi, ale operacje giełdowe już tak).

Odpowiedz

Joanna Sierpień 27, 2014 o 13:22

Dziękuje ślicznie za szybką odpowiedz, a czy mógłbym Pan wskazać mi podstawę prawną, w której określone są „zakazane PKD dla spółki z o.o.”?

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Sierpień 27, 2014 o 13:25

@Joanna: Wynika to z wielu ustaw, m.in o banku centralnym, o działalności ubezpieczeniowej – generalnie z tzw. przepisów branżowych.

Odpowiedz

kasia Wrzesień 4, 2014 o 21:25

Witam Panie Błażeju, a czy nastęujące numery PKD mogą zostać wpisane do sp. z o.o. :
64.20.Z – działalność holdingów finansowych
64.30.Z – działalność trustów, funduszów i podobnych instytucji finansowych
64.91.Z – leasing finansowy
66.12.Z – Działalność maklerska związana z rynkiem papierów wartościowych i towarów giełdowych
66.21.Z – działalność związana z oceną ryzyka i szacowaniem poniesionych strat
66.22.Z – działalność agentów i brokerów ubezpieczeniowych

Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź, Pozdrawiam.

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Wrzesień 5, 2014 o 11:25

Mogą

Odpowiedz

kasia Wrzesień 5, 2014 o 18:05

Dziękuję Panie Mecenasie :-)

Odpowiedz

Paula Październik 16, 2014 o 10:35

Witam, czy PKD takie jak
46.34.A Sprzedaż hurtowa napojów alkoholowych
47.25.Z Sprzedaż detaliczna napojów alkoholowych i bezalkoholowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach.
Mogą skutkować odrzuceniem wniosku w s24?

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Październik 16, 2014 o 14:51

@Paula: Nie będą.

Odpowiedz

Łukasz Październik 21, 2014 o 13:07

Witam serdecznie Panie Błażeju, Czy byłby Pan tak miły i powiedział czy z tej listy PKD , któreś może powodować problem przy rejestracji spółki w s24? Podaje liste:

38.31.Z Demontaż wyrobów zużytych
38.32.Z
45.11.Z
46.13.Z
46.18.Z
46.19.Z
55.10.Z
55.30.Z
68.10.Z
68.20.Z
68.32.Z

Z góry dziekuje! :)

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Październik 21, 2014 o 13:20

Tak, byłbym tak miły, za jakieś 50 złotych netto.

Odpowiedz

Krzysztof Październik 24, 2014 o 16:53

Panie Błazeju, Z jednej strony pomaga Pan dokonując wpisów na blogu w ten sposob promując się co jest nowoczesnym marketingiem a z drugiej strony wycenia Pan pomoc na proste pytanie. Prosze się zdecydować w jakim charakterze Pan występuje na blogu.

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Październik 25, 2014 o 07:47

Panie Krzysztofie, odsyłam do zakładki „Twoje pytania”. Szukanie co się kryje pod tymi kodami, w kontekście samego wpisu, który w zasadzie wyczerpuje temat uważam za stratę czasu. Chciałbym w czytelniku wyksztalcic, po pierwsze umiejętność szukania wiedzy w tym blogu, a po drugie czytania z pełnym zrozumieniem. Wtedy nie ma potrzeby odpowiedzi na techniczne pytania, a ja mogę przeznaczyć czas na rozwiązywanie problemów moich klientów. Proponuję więc aby czytelnik bloga zrobił rachunek sumienia i zadał sobie pytanie czy naprawdę zrobił wszystko aby uzyskać daną informację.

Odpowiedz

Krzysztof Październik 27, 2014 o 12:33

Dzień dobry Panie Błażeju, nigdzie nie mogłem znaleźć info czy ten PKD stanowi jakis problem w s24 przy rejestracji ?

49,41 Z
Tranport drogowy

Pozdrawiam

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Październik 27, 2014 o 13:24

@Krzysztof: Nie

Proponuję następnym osobom pytającym by traktowali jednak listę na górze jako w miarę wyczerpującą, a w razie wątpliwości szukali w KRS spółek z podobnymi PKD.

Odpowiedz

Krzysztof Październik 27, 2014 o 13:55

dziekuje za pomoc

Odpowiedz

Tomasz Smolarek Listopad 27, 2014 o 12:46

Fajna i ciekawa witryna!
Załóżmy że wybieram dział 33. Czy w umowie spółki mogę wpisać jedynie PKD 33, czy muszę dodać słowny opis, wyszczególniając wszystko co znajduje się pod danym PKD?

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Listopad 27, 2014 o 13:49

Wystarczy podać tylko główny opis działalności.

Odpowiedz

Łukasz Styczeń 8, 2015 o 18:54

Witaj, Błażeju, nie zdążyłem przeczytać wszystkich komentarzy – być może ktoś już o tym wspomniał, ale informacja o tym, że przy wykorzystaniu jednego z w/w PKD spowoduje oddalenie wniosku przez sąd jest nieco mylące. Oczywiście zgadzam się z tym, że sąd nie może wezwać do zmiany umowy spółki bo wynika to wprost z treści przepisu, ale z powodu jednego nieprawidłowego PKD powinno nastąpić częściowe oddalenie wniosku – tylko w tym zakresie – jeśli to nie jest oczywiście jedyny rodzaj działalności wybrany w umowie. Jeżeli sądy oddalają w całości to robią źle. Ze swojej strony na każdym wykładzie dla aplikantów ORA, KSSIP czy innych udzielam z pełnym przekonaniem i nieco szerszą argumentacją prawną takiej informacji.
Pozdrawiam w Nowym Roku
Ł.Z.

Odpowiedz

Błażej Sarzalski | Rejestracja spółki w Delaware Styczeń 8, 2015 o 21:40

Witaj Łukaszu, dawno chyba do mnie nie zaglądałeś :)

Niestety to co piszesz, to nie trafia w głowy referendarskie. Regularnie mam informacje o oddaleniach wniosków z tego powodu i to w całości, względnie – w przypadku procedury „tradycyjnej” – do zmiany umowy spółki celem usunięcia przeszkody wpisu, co wynika w ocenie referendarzy wprost z przepisu art. 165 k.s.h.

Równie dobrze pewnie można traktować coś takiego jak drobne uchybienie i nie oddalać wniosku o wpis w całości, a tylko w części, chociaż szczerze powiedziawszy chętnie zapoznałbym się z Twoją argumentacją.

Odpowiedz

Ala Styczeń 9, 2015 o 11:07

Witam Panie Mecenasie
Z uwagi na fakt, że z wielkim zainteresowaniem śledzę pański blog i postanowiłam tak dla informacji dla czytelników jak również i Pana przedstawić stanowisko łódzkiego Sądu rejestrowego w przedmiocie działalności jakiej nie może wykonywać sp. z o.o.:
– ubezpieczenia, reasekuracja oraz fundusze emerytalne, z wyłączeniem obowiązkowego ubezpieczenia społecznego – PKD 65,
– finansowa działalność, z wyłączeniem ubezpieczeń i funduszów emerytalnych – PKD 64 np. 64.11 – działalność banku centralnego,
– działalność wspomagająca usługi finansowe oraz ubezpieczenia i fundusze emerytalne – PKD 66 np. 66.11.z zarządzanie rynkami finansowymi.
Pozdrawiam

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Styczeń 9, 2015 o 11:12

Uważam, że część z grup PKD podawanych przez Panią może stanowić przedmiot działalności spółki z o.o.

Odpowiedz

Ala Styczeń 9, 2015 o 12:32

To było postanowienie z grudnia 2014 roku ze stanowiskiem referendarza się nie dyskutuje, trzeba się zastosować. Cóż innego pozostaje :)

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Styczeń 9, 2015 o 13:17

Zaskarżyć :) Skuteczność moich skarg oceniam na 75% :)

Odpowiedz

Łukasz Styczeń 11, 2015 o 11:20

Błażeju, podstawowa argumentacja co do konieczności częściowej odmowy w miejsce oddalenia całego wniosku to art. 58 par. 3 k.c. Zwykle trudno byłoby argumentować, że jeden przedmiot działalności jest tak ważny, że bez niego wspólnicy nie sporządziliby w ogóle tej umowy. Oczywiście można i taki stan faktyczny zbudować (np. w umowie są tylko dwa przedmioty – ale to się raczej w praktyce nie pojawia). Trochę inaczej można na to spojrzeć po zmianach z 1.12 – teraz to jak w teleturnieju „jeden z dziesięciu”:), ale w mojej ocenie finalnie nie zmienia to podejścia do tematu.
pozdrawiam
Ł.Z.

Odpowiedz

Natalia Styczeń 16, 2015 o 12:58

Panie Mecenasie, otrzymałam z sądu wezwanie do wysłania prawidłego formularza zm z pouczeniem, że działalność 64.30.Z – Działalność trustów, funduszów i podobnych instytucji finansowych – nie może być przedmiotem działalności sp. z o.o. Szukałam podstawy, ale nie znalazłam. Czy coś się w tym zakresie zmieniło?

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Styczeń 16, 2015 o 13:24

Nic o czym byłoby mi wiadomo.

Odpowiedz

Rafał Luty 4, 2015 o 23:41

Witam Panie Mecenasie,
z zainteresowaniem śledzę Pana blog, jednak nigdzie nie mogę znaleźć informacji ile symboli PKD mogę podać dla rejestrowanej Spółki w trybie S24? Czy przykładowo 70 to nie zbyt wiele? Oczywiście wyłączając „czarną listę” którą Pan podał powyżej. Ile symboli PKD mogę podać jak działalność przeważającą? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

Odpowiedz

qrczk Marzec 5, 2015 o 23:38

Witam. Zastanawia mnie kiedy powstaje problem z sądem rejestrowym tzn. kiedy „niebezpieczne” PKD wpisane jest w formularzu ZM czy też wtedy, gdy znajduje się w umowie spółki ? Tzn. czy sąd wnika także dogłębnie w treść umowy spółki czy kwestionuje PKD tylko na podstawie ZM ? PZDR

Odpowiedz

Błazej Sarzalski Marzec 6, 2015 o 09:12

Ja przyjmuję założenie, że sąd „wnika” w umowę spółki :)

Odpowiedz

Tomasz Czerwiec 18, 2015 o 23:06

Taka ciekawostka: przy rejestracji przez S24 sąd zarejestrował spółkę z PKD 65.11 (po 01.12.2014). Do KRS nie wpisał jedynie tego PKD – ani nie odrzucił wniosku, ani nie wezwał do zmiany umowy spółki.
Po pół roku funkcjonowania spółki sąd wezwał do przedłożenia zmienionej umowy spółki (powołując się na art. 24 ust.1 ustawy o KRS) z wykreślonym w/w PKD.
Zachowanie sądu chyba trochę niestandardowe.

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Czerwiec 19, 2015 o 08:23

Pisał o tym Łukasz wyżej. Tak powinien zachowywać się każdy sąd w takich sytuacjach.

Odpowiedz

Piotr Listopad 27, 2015 o 13:37

Witam! Mam pytania, które nieco odbiega od tematu. Czy wie Pan Mecenas, które kody pkd są przypisane tylko spółkom akcyjnym?

Odpowiedz

Błażej Sarzalski Listopad 27, 2015 o 15:13

Wiem, zwykle te, które nie są przypisane spółkom z o.o. 😉

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: